Den moderne zoo (9.-10.kl)

Mission dyrepark (Grundforløb)

– Højt fagligt niveau og meget tæt på dyrene!
Hvorfor har vi egentlig zoologiske haver – og hvordan har de udviklet sig gennem tiderne? Fra eksotiske udstillinger med dyr i små betonbure til moderne videnscentre for bevaring med internationalt samarbejde.

Med udgangspunktet i Knuthenborgs ulveanlæg, et af Europas største, samt vores girafstald diskuterer vi dyreparkernes rolle før og nu. Hvilken berettigelse har dyreparkerne i et moderne samfund? 

Vi kommer blandt andet omkring emner som: Internationale avlssamarbejder, bevaring af truede dyrearter, udbredelse af viden til befolkningen, betydningen af genetisk variation for en arts overlevelse – en udfordring i arbejdet for truede dyr, trivsel hos eksotiske dyr i fangenskab

HUSK praktisk fodtøj!

Fælles målBiologi (efter 9.klasse)
Kompetencemål:
Perspektivering
- Eleven kan perspektivere biologi til omverdenen og relatere indholdet i faget til udvikling af naturvidenskabelig erkendelse
Kommunikation
- Eleven kan kommunikere om naturfaglige forhold med biologi
 
Faglige læringsmål- Eleven kan forklare hvordan naturvidenskabelig vide diskuteres og udvikles
- Eleven kan mundtligt og skriftligt udtrykke sig præcist og nuanceret ved brug af fagord og begreber
 
Knuthenborgs læringsmål

- Eleven kan forklare, hvorfor vi har zoologiske haver, herunder beskrive samarbejdet mellem nationale og internationale zoos
- Eleven bruger fagord og begreber i sine beskrivelser af zoologiske haver og avlssamarbejdet
- Det er vores mål, at vi med varieret undervisning og ved at aktivere elevernes sanser fremmer deres naturfaglige viden og deres alsidige udvikling.

PraktiskTilbydes elever fra 9. – 10. klasse
Tidspunkt: Hele året i Knuthenborg
Varighed: 2 lektioner
 
PriserKlik her
 
KontaktKlik her

 

Scroll for at se mere