Dyregrupper (3.-4.kl)

Undersøg og mærk dig frem! (Grundforløb)

Hvorfor har en fugl fjer? Har alle pattedyr pels?
Kan en kakerlak virkelig kravle ud af sit skelet?

I "Dyregrupper" bruger vi sanserne til at udforske skind, knogler, kranier og andre effekter fra dyrene. Hvilke dyr/dyregrupper kommer tingene fra og hvad kendetegner disse grupper? Hvilken funktion har skindenes farver og skelettets opbygning?

Vi zoomer ind på karakteristika for pattedyr, fugle og insekter.

 

Fælles målNatur/teknologi
Kompetencemål:
Undersøgelse
- Eleven kan udføre enkle undersøgelser på baggrund af egne forventninger
Kommunikation
- Eleven kan beskrive egne undersøgelser og modeller
 
Faglige læringsmål- Eleven kan sortere og klassificere
- Eleven kan med modeller fortælle om menneskers og dyrs indre og ydre opbygning
- Eleven kan mundtligt og skriftligt anvende centrale fagord og begreber
 
Knuthenborgs læringsmål

- Eleven kan klassificere pattedyr, fugle og insekter, herunder finde deres forskelle og ligheder
- Eleven kan sammenligne menneskets skelet med dyrenes skelet
- Eleven kan mundtligt bruge fagord og begreber om dyr og dyregrupper
- Det er vores mål, at vi med varieret undervisning og ved at aktivere elevernes sanser fremmer deres naturfaglige viden og deres alsidige udvikling.

PraktiskGrundforløbet tilbydes elever fra 3. – 4. klasse
Tidspunkt: Hele året i Knuthenborg
Varighed: 1 lektion
 
PriserKlik her
 
KontaktKlik her

 

Scroll for at se mere